piątek, 22 listopada 2013

Na dzień dobry!

Mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. To prawda. Śniadanie pozwala nam uruchomić organizm po kilku godzinnym przestoju. Jednak... co jeść na śniadanie?


Opcji na śniadanie mamy całą masę. Moje dzisiejsze śniadanie wyglądało jak na powyższym obrazku. Było dość kolorowo, zdrowo i smacznie. Okazuje się, że aby zjeść coś lekkiego nie trzeba w cale wydawać grubej kasy na "super diety".

Tego ranka postawiłem na: 
nabiał - serek wiejski; ser żółty, pomidory, oliwki, ciemne pieczywo.




Dieta dla mężczyzn chcących utrzymać lub zrzucić wagę, to nie głodówka. Wręcz przeciwnie... to błąd. W każdej diecie, czy się odchudzamy, czy budujemy mase mięśniową ważna jest SYSTEMATYCZNOŚĆ i odpowiedni dobór potraw. 
"Jeśli masz ochotę na ciastko, to zjedz ciastko..." - przekonywał jeden z amerykańskich trenerów fitness. Jednak ważne jest, by to ciastko zastąpić odpowiednią ilością treningu i dietetycznego dania. Innymi słowy, zjedz ciastko, kawałek torta, czy batona - ale zaraz po tym spal kalorie, na miejsce których przyjdą nowe.



Ja nie mam potrzeby odchudzania się, ale jako człowiek aktywny potrzebuję zdrowego i energetycznego pożywienia. Stąd serek wiejski bogaty w białko, ser żołty dodaje tłuszczy i węglowodanów zapewniających energię, oliwki i pomidory dostarczające witamin. Ciemne pieczywo - koniecznie - dzięki błonnikowi w nim zawartemu węglodowany, które spożyjemy będą wchłaniały się stopniowo zapewniając nam stały dopływ energii. Podobnie jak z ciastkami energetycznymi Fitnees.

7 komentarzy:

  1. Też lubię wiedzieć co jem, na szczęście proste jedzenie mi wystarcza.
    Dzięki za odwiedziny mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zamiast sera posmarowałabym pieczywo masłem - ale tylko ze względów smakowych ;)
    Bardzo dobre, zdrowe podejście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śniadanie to podstawa! U mnie jest prawie zawsze owiasnkowo i bananowo, ale mi narobiłes smaka na oliwki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i masz... jutro muszę zjeść owsiankę z bananami :)

      Usuń
  4. świetny post :) ja nie potrafię wyjść z domu bez śniadania ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. smakowicie i bez mięsa, super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja od chyba lutego zakochałam się w owsiance i nie wyobrażam sobie już innego śniadanka, ale twoje jest ok - pyszne!

    OdpowiedzUsuń