niedziela, 29 grudnia 2013

Podstawy zdrowego ciała.

źródło: elitesportsupplement.com

Każdy poszukuje złotego środka, który pomoże schudnąć, utrzymać wagę, wyrzeźbić ciało, albo przybrać na wadze. Jedni kupują suplementy, sterydy i wykupu. Zawsze to jakaś pomoc, ale potrzebne jest rozwiązanie KOMPLEKSOWE.






Zawsze trzymałem się zasady, że sukces w 70% należy do diety, 30% w treningu. Możemy ćwiczyć po 2 godz. 4 razy w tygodniu, ale jeśli nie będziemy jedli – odpowiednich rzeczy – to nie ruszymy z miejsca. Jeśli chcesz schudnąć, to trening musi iść w przez dietą. To samo z budową masy mięśniowej. Sam wielokrotnie w młodości popełniałem ten błąd: trening, trening, suplementy... ale nic nie ruszało z miejsca. Powodem było nie trzymanie się diety, jedzenia określonych rzeczy, które wnoszą coś do naszego organizmu, a nie puste węglowodany, czy tłuszcze.

źródło: treckpic.com
1. Regularne jedzenie – daje nam przede wszystkim stabilność organizmu. Ludzkie ciało musi działać jak dobrze zaplanowany mechanizm, więc potrzebne jest spożywanie organizmów w wyznaczonych porach. Pozwala to utrzymać równowagę cukru, ale również zapewni nam stałe procesy trawienne. Jeśli zjemy śniadanie i później wypchamy żołądek na kolację, to przez cały dzień wstrzymamy przemianę, aż do kolacji. Ważne jest by utrzymać procesy trawienia cały czas.



2. Zakaz głodzenia – dieta nie zawsze oznacza głodówkę. To o czym pisałem wyżej: brak jedzenia i brak kalorii może spowodować zwolnienie metabolizmu, który jest bardzo ważny w odchudzaniu. Organizm potrzebuje kalorii. Jemy trochę mniej, ale regularnie i częstsze posiłki.  



3. Trening – bez niego również nie ruszymy z miejsca. Ważne jest trenowanie w pewnym schemacie, w określone dni, o podobnych godzinach. Przyzwyczajajmy ciało do treningu. Jeśli w danym dniu czujemy się słabiej NIE ODPUSZCZAJMY. Zmniejsz ciężar, przebiegnij mniejszy dystans, ale rób coś. Ważne jest równomierne rozwijanie swojego ciała. Każdy mięsień główny ma swój wspieracz w postaci mięśnia przeciwstawnego. Ważne jest zachowanie równowagi, by obydwa te mięśnie były równomiernie rozwinięte. Inaczej możemy doznać bolesnej kontuzji.


4. Zaopatrzenie po treningu – zaraz po treningu do 15 minut ważne jest spożycie węglowodanów celem uzupełnienia strat organizmu podczas treningu. Mogą to być np. suszone owoce lub suplementy diety. Następnie najpóźniej godzinę po treningu, do 1,5 godz. warto spożyć kompletny posiłek. Nie bójmy się o to, że od uzupełnimy, to co spaliliśmy na treningu.

5. Regeneracja po treningu – jest nawet ważniejsza niż sam trening. To właśnie wtedy mięśnie się odbudowują. Niestety, choćbyśmy chcieli codziennie dawać z siebie 100% to potrzebujemy odpoczynku. Codzienny trening to nic złego, ale pamiętajmy, by nie ćwiczyć tych samych partii mięśni, które muszą mieć czas na odbudowę.

To tylko podstawowe zasady, których warto się trzymać myśląc o treningu. Wynikają one z doświadczenia innych, sportowców, którzy przez lata dążyli do sukcesów. Nie będę wam pisał własnych teorii, bo uważam, że lepiej uczyć się na cudzych błędach niż na własnych. Dlatego korzystam z doświadczenia mądrzejszych od siebie :)
Polecam to samo.  



2 komentarze:

  1. życzę paniom by w nowym roku wszystkie tak wyglądały :)

    OdpowiedzUsuń